شیعه پاسخ نمی دهد

سوالات بی پاسخ که باید از شیعه پرسیده شوند – سرخاب و سفید آب

پاسخ به مسیحی

اگر در عصر حاضر شخصی مثلا مسیحی بخواهد مسلمان شود و بگوید این دین شما در زمان حیات پیامبرتان و نزول فرشتگان، بدترین و ظالمترین افراد را پس از 23 سال تحویل بشریت داده است که اکثرشان دستور الهی را زیر پا گذاشتند و بیعت خود را شکستند و مرتد شدند و به اهل بیت پیامبرتان ظلم و ستم فراوان کردند و بنابراین دین شما قابل پیروی نیست و من مسلمان نخواهم شد، شما مدعیان تشیع چه پاسخی می دهید؟ فراموش نکنید در اینجا صحبت، تنها بر سر خاتم انبیاء و دین تکمیل شده اسلام و بهترین و کامل ترین دین است که چنین یارانی پرورش داده و لطف کرده دوباره دست به قیاسهای مسخره در تاریخ نزنید.

Advertisements

4 دیدگاه»

  شیعه بی خبر از فقه wrote @

راستى مگر مطابق روايات متواتر ، پيامبر گرامى ( ص ) نفرمود : عمّار ياسر را گروه باغى و تجاوزگر وستمكار ، خواهد كشت : « تقتله الفئة الباغية يدعوهم إلى اللّه ويدعونه إلى النار » صحيح البخاري ، ج 3 ص 207 ، كتاب الجهاد باب مسح الغبار عن الناس في السبيل ؛ صحيح مسلم ، ج 8 ص 186 ، كتاب الفتن ، باب لا تقوم الساعة حتّى يمر الرجل بقبر الرجل ، من دون جملة « يدعوهم إلى النار . . . » ، قد صرّح بتواتره الذهبي في سير أعلام النبلاء ، ج 1 ص 421 . .

مگر نفرمود : قاتل عمّار در ميان آتش جهنّم است؟

« إنّ عمار قاتله وسالبه في النار » المستدرك ، ج 3 ص 387 ، ثمّ قال : صحيح على شرط الشيخين ولم يخرجاه وهكذا صحّحه الذهبي في هامشه . .

اين روايت به قدرى محكم و غير قابل انكار بود كه پس از شهادت عمّار عدّه‏اى از دوستان معاويه ؛ مانند عمرو بن عاص ، در حقّانيّت معاويه گرفتار ترديد شده واز جنگ دست كشيدند و جمعى زيادى هم به پيروى از عمرو بن عاص از صحنه جنگ با على ( ع ) كنار رفتند ؛ « إنّ عمرو بن العاص كان وزير معوية فلما قتل عمار بن ياسر أمسك عن القتال وتابعه على ذلك خلق كثير فقال له معوية لِم لا تقاتل ؟ قال قتلنا هذا الرجل وقد سمعت رسول اللَّه – صلى اللَّه عليه وسلم- يقول : تقتله الفئة الباغية ، فدلّ على أنّا نحن بغاة » إحقاق الحق ، ج 8 ص 448 عن نور الأبصار للشبلنجي ، ص‏90 ؛ خلاصة عبقات الأنوار : 3 / 59 ؛ نفحات الأزهار ، ج 3 ، ص 54 . .

وقتى كه معاويه موقعيّت را چنين خطرناك ديد ، به عمرو بن عاص گفت : ساكت باش ، به خدا سوگند تو همواره در ميان نجاست خود غوطه‏ور بودى ، مگر عمّار را ما كشتيم؟ عمّار به دست على و ياران او كشته شد ؛ چون آنها وى را از خانه‏اش بيرون كشيدند و در برابر شمشيرها و نيزه‏هاى ما قرار دادند .

« فقال‏معوية : دحضت‏في‏بولك ، أونحن‏قتلناه؟ إنّماقتله علي وأصحابه جاؤا به حتّى‏ألقوه بين‏رماحنا أو قال بين سيوفنا » مسند أحمد ، ج 4 ص 199 ، مجمع الزوائد ، ج 7 ص 242 ثمّ قال : رواه أحمد وهو ثقة ، المستدرك ، ج 2 ص 155 قائلاً : هذا حديث صحيح على شرط الشيخين ولم يخرجاه بهذه السياقة . .

حضرت امير ( ع ) وقتى كه اين توجيه ناموجّه معاويه را شنيد ، فرمود : در اين صورت بايد بگويند : حمزه وشهداى احد را حضرت رسول اكرم ( ص ) كشت ؛ چون حضرت بود كه آنان را از خانه هايشان بيرون كشيد : « لو كنت أنا قتلت عمّاراً لأنّي أخرجته لكان رسول اللّه قتل حمزة وجميع من قتل في حربه لأنه هو المخرج لهم » المعيار والموازنة ، ص 97 ؛ وقعة صفّين ، ص 343 ؛ صحيح شرح العقيدة الطحاويّة لحسن بن علي السقاف ، ص 642 ؛ النصائح الكافية ، ص 39 . .

  علی wrote @

از نظر ما نیز حضرت علی(ع) در جنگ صفین بر حق بوده و ما از کسی طرفداری بیهوده نمی کنیم. البته همه این اختلافات مربوط به گذشتگان بوده و به من و شما ربطی ندارد و شما مراقب اعمال خودتان باشید و به دین برسید نه اینکه سرگرم افراد شوید و سرگرم جنگ فلانی با فلان!!(اینها جنگهایی بین دو طایفه از مسلمانان بوده که در قرآن نیز به آن اشاره شده و نمی توان طرف باطل را کافر و مرتد دانست، بلکه حکم مسلمان یاغی را دارند، ولی از نظر آخوند شیعه جنگ با امامت کفر خالص است!!!) حالا اینکه در صفین و نهروان، علی برحق بوده و طرف مقابل بر باطل چه سودی به حال زمان ما دارد؟ در ضمن همان امامت و اصول دین شما نیز از این چیزها ثابت نمی شود، بلکه باید از قرآن و سنت دلیل بیاورید نه از قهر فاطمه با ابوبکر و یا جنگ معاویه با علی و غیره…، پس می بینید که اثبات این موارد هیچ سودی به حالتان نخواهد داشت

  علی wrote @

از نظر ما نیز حضرت علی(ع) در جنگ صفین بر حق بوده و ما از کسی طرفداری بیهوده نمی کنیم. البته همه این اختلافات مربوط به گذشتگان بوده و به من و شما ربطی ندارد و شما مراقب اعمال خودتان باشید و به دین برسید نه اینکه سرگرم افراد شوید و سرگرم جنگ فلانی با فلان!!(اینها جنگهایی بین دو طایفه از مسلمانان بوده که در قرآن نیز به آن اشاره شده و نمی توان طرف باطل را کافر و مرتد دانست، بلکه حکم مسلمان یاغی را دارند، ولی از نظر آخوند شیعه جنگ با امامت کفر خالص است!!!) حالا اینکه در صفین و نهروان، علی برحق بوده و طرف مقابل بر باطل چه سودی به حال زمان ما دارد؟ در ضمن همان امامت و اصول دین شما نیز از این چیزها ثابت نمی شود، بلکه باید از قرآن و سنت دلیل بیاورید نه از قهر فاطمه با ابوبکر و یا جنگ معاویه با علی و غیره…، پس می بینید که اثبات این موارد هیچ سودی به حالتان نخواهد داشت

  شیعه wrote @

خب این وسط تکلیف این همه کشتها این وسط چه میشود؟
یعنی به واسطه نسبت صحابه نباید انان را نقد کرد؟
آیا دین اسلام دین واسطه واسطه بازی است؟
برادر من جنگ بین مسلمانان و یا به قول شما یاغی مسلمان به چه علت بوده؟
مگر نه اینکه حکومت در دست علی(ع) بوده و همه قبول کردند پس جنگ معاویه برای چه بوده ؟
آیا کوتاهی در امر خداوند در زمان علی(ع) وقوع پیوسته؟
با همین منطق عصر هجری بر عدم دخالت بر نوشته های تاریخی و ابعاد شخصیت های صدر اسلام بود که حاکمان شما همانند خلیفه های اموی و عباسی شده اند که البته بدتر
لازم نکرده شما اعتقاد ما را به ما یاد آوری کنی همه را مو به مو میدانیم
بلی در هر جنگ اعتقادی یکی طرف خداوند است یکی بر علیه خداوند (البته برای سطحی نگران اهل سنت جنگ علی(ع) برای حکومت بوده حالا نمیدونم کدوم علی منظورشونه)
شاید برای شما سودش قابل فهم نباشد ولی طبق فرموده علی (ع)تاریخ همیشه در حال تکرار شدن است یعنی از روز هبوت تا یوم فصل منکران خدا و مجاهدین خدا بوده،هستند و خواهند بود. حال در ان زمان پیدا کنید منکران خداوند و رسول خداوند (ص) تعتقاد ما بر حق بودن اهل بیت(ع) بی چون چرا است!!!


پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

  • Credits

    Get a free blog at WordPress.com The Fjords04 Theme

  • %d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: