شیعه پاسخ نمی دهد

سوالات بی پاسخ که باید از شیعه پرسیده شوند – سرخاب و سفید آب

علي مع الحق و الحق مع علي؟!!

حضرت علی علیه السلام در جايي وقتي براي نبرد جمل حركت مي‌كنند حارث از ايشان مي پرسد اگر آنها (عايشه و طلحه و زبير) صلح نكردند چه مي كني؟ حضرت پاسخ مي دهند: نبرد مي كنيم. حارث با تعجب مي‌پرسد: با ام‌المومنين و سيف الاسلام و طلحه الخير؟ حضرت علي علیه السلام در پاسخ می فرماید:

" اي حارث مسائل بر تو مشتبه شده است و بي گمان اشخاص، نمي توانند ملاك و معيار حق و باطل باشند بلكه اول حق را بشناس تا اهل آنرا بشناسي و نيز اول باطل را بشناس تا هر كه را به سوي آن گام نهاد باز شناسي.[1] سوال اینجاست که چرا حضرت علی در پاسخ نمی گوید: علي مع الحق و الحق مع علي؟!! و چطور شخص پرسشگر از این حدیث بسیار مهم و معروف بی خبر بوده است؟!!


[1] تاریخ الیعقوبی2-210(البته نه اینکه طلحه و زبیر و ام المومنین عایشه باطل بوده باشند و مشخص است که ایشان خدمات فراوانی برای اسلام انجام داده اند، ولی منظور این است که ملاک حق و باطل و جدا کننده آنها یعنی فرقان در واقع همان قرآن و سنت هستند نه وجود خود اشخاص که منجر به فردپرستی و غلو شوند، افرادی که معصوم نیستند و طبق اجتهاد خودشان امکان خطا دارند. در بدترین حالت حتی اگر تصمیمی بر سر خشم گرفته شده به خاطر طبیعتی بشری بوده و انشاء الله، خداوند از گناه همه در می گذرد. و مگر نه اینکه حضرت علی بر جسد همه کشته شدگان می گرید و بر همه نماز می خواند و آنها را با جسد لشگریان خود در یکجا به خاک می سپارد و حضرت عایشه را با عزت و احترام به مدینه باز می گرداند و . . .

Advertisements

2 دیدگاه»

  شیعه بی خبر از فقه wrote @

سلام
سوال من از شنا در این باب این است
در هر جنگی دو طرف رو در روی یکدیگر صف می بنند
یک طرف بر حق است
یک طرف باطل
در هیچ برهه ای از تاریخ نداریم که دو طرف بر حق باشند
حتی از جنگ اول تاریخ هابیل و قابیل
حال به نظر ما شیعیان طرف حق با علی(ع) است
نظر شما چیست ؟

  علی wrote @

حضرت علی اولی الامر و حاکم بوده و جنگ با او اشتباه بوده و ما او را بر حق می دانیم و البته فراموش نکنید که فقط جنگ مورد نظر ماست و در قضایای دیگری چون موارد سقیفه و خلافت و غیره… جای بحث جداگانه دارد و البته در قرآن به جنگ میان دو گروه و طایفه از مسلمین اشاره شده و آمده که میان آنها صلح و آشتی بیندازید(حجرات آیه9) و باید دید منظور شما از باطل بودن طرف مقابل چیست؟ اگر منظورتان کافر و مرتد بودن آنهاست که در اشتباه هستید، ولی اگر همچون خود حضرت علی، حکم مسلمان یاغی را بر آنها جاری می دانید، پس این صحیح است و در قرآن نیز فرموده که دو طائفه از مسلمین و این یعنی امکان دارد که هر دو طرف ماجرا مسلمان باشند، بر خلاف تصورات شما که همیشه یک جانب را باطل کامل و طرفی دیگر را حق کامل می پندارید، طرفی را تا مرز خدایی بالا می برید و طرف مقابلش را از هر باطلی باطل تر می کنید، اینها روش علمی و صحیحی در بررسی و تحقیق نمی باشند دوست گرامی، سعی کنید کمی ذهن خود را بازتر از این کنید و از خرافات آخوندی فاصله بگیرید


پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

  • Credits

    Get a free blog at WordPress.com The Fjords04 Theme

  • %d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: